Når virksomhedens skal præsenteres, fremlægge produkter eller på nogen anden måde stille op i det offentlige forum, er der en ting, alle virksomheder bør have med – bannerreklame. Bannerreklamen er i de seneste år blevet fast inventar på enhver messe, og sådan ser det ud til at blive ved med. Det er en nem og overskuelig måde, hvorpå man kan repræsentere virksomheden, og dertil pynte banneret, så den bliver både indbydende og professionel. – Bannerreklamen har således blevet et ikonisk symbol på en seriøs og professionel virksomhed, og i denne artikel vil vi præsenterer den fede bannerreklame, og hvilke fordele den medfører.
Bannerreklamen er som regel associeret med den mobile markedsføring. Da den er nem at transportere og dertil er velfungerende som baggrundsmateriale, er der næsten ikke nogen bedre måde, hvorpå man kan forberede sig til eksempelvis messe. Den mobile markedsføring er dog langt fra den eneste måde/situation, hvorved banneret er en solid løsning. Med fokus på virksomhedens præsentation, er der næsten intet arrangement eller setup, hvorved banneret ikke kan benyttes. Den kan placeres i virksomhedens lokaler, hos leverandøren, i gadebilledes eller såmænd ved donationsarrangementer. Altid er det en kæmpe fordel, hvis du har et banner i baglommen. Dermed har du nemlig mulighed for at få billig men effektiv markedsføring i et ruf. – bannerreklamer tiltrækker opmærksomhed, og intet markedsførings grundlag bygger ikke på opmærksomhed.
Entreprenørens prærogativ
Selvom banneret i sig selv er en fed markedsførings genstand, er der dog nogle markeds spillere, som har større glæde af ideen end andre. Hertil kan med fordel nævnes benyttelse af et stillads banner. Stilladsbanneret er en effektiv markedsføringsteknik, som har potentiale for storhed. Hvor et almindeligt banner måske kun kan få et minimalt spillerum i bybilledet, kan stilladsbanneret fylde en hel gavl eller facade. Det er kun midlertidigt, men i den tid, hvorved det er sat op, er der ingen tvivl om, at alle i kvarteret, måske endda hele byen, kender virksomhedens navn.
Stilladsbanneret er dog mere eller mindre kun forbeholdt entreprenører og andre fagfolk, som arbejder med stillads. Derfor er det en relativt stor fordel for netop denne gruppe, at de som et led i deres arbejdsudførelse, kan markedsføre deres virksomhed ved hjælp af et stillads banner. Det betyder da også, at ethvert af sådanne firmaer, som ikke har et stilladsbanner, ikke har styr på deres markedsføring. Disse kan med fordel besøge trykkerier, der handler med stilladsbannere, og dermed indtage deres fordele ved at påføre stilladset et banner. Du får ikke nogen lige så effektiv og dertil relativ billig markedsføring andetsteds, så hvorfor ikke tage chancen.
Vi mener klart, at bannerreklame er noget, som enhver virksomhed bør have. Således er man forberedt på enhver markedsføring situation, og man fremstår således ikke uprofessionel, når interessenter eller kunder kommer på besøg. Det er ikke særligt bekosteligt at anskaffe sig et banner, så hvorfor så ikke helgardere sig fra starten af. Virksomhedens image er på spil, og der er ingen dårligere situation, end den når du har fået et dårligt omdømme.